Archive | Kasım 18, 2013

AYTUNÇ ALTINDAL’I KAYBETTİK

Türkiye Cumhuriyetinin temeli kültürdür. Kültür; okumak, anlamak, görebilmek, görebildiğinden mana çıkartmak, uyanık davranmak, düşünmek, zekayı terbiye etmektir. – Gazi Mustafa Kemal Atatürk- (1936)

Değerli dostum, kardeşim, büyük fikir adamı Sayın Aytunç Altındal Beyi kaybettik. 

Türkiye’nin düşünce dünyasının en çok araştıran, ileriyi görüp çözümler üreten ve bunları insanlık alemine kendine öz uslubu ile aktaran muhteşem bir beynini daha en verimli bir çağında iken yitirdik.

Birlikte çalışmaktan onur ve gurur duyduğum değerli kardeşim Aytunç Altındal’ın hernekadar kitapları ve konferansları ile kendi bilgi dünyasından bizleri yeterince aydınlattığını düşünsek te ben, O’nun veremediklerinin verdiklerinden çok daha fazla olduğunu biliyorum. Pek çok sırrını kendisi ile birlikte götürdüğüne inanıyorum.. 

Türkiye Aytunç Altındal ile büyük bir bilgi hazinesini de kaybetmiştir. Bu zamansız ve ani ölüm ile gerek Türkiye ve gerekse dünya insanlığının fikir hayatında önemli bir boşluk yaratılmıştır.. Dünyada dinler arası mücadelelerin neden ve nasıllarını en iyi bilen ve bunları insanlık alemiyle paylaşan bir başka beyin ortaya çıkana kadar yeri boş kalacaktır..

Yeri zor doldurulacak bir yazar olmasına rağmen Aytunç Altındal, kitaplarına yansıttığı fikri zenginliği ile daha uzun yıllar tartışılacak özgün fikirleri ile insanlığa hizmete devam edecektir..

Değerli kardeşime Allahtan rahmet diliyorum. Ruhu şad olsun. Mekanı cennet olsun.. 

Dr. Tahir Tamer Kumkale